Vuosikokouksen satoa

Lisätty 05.04.2023

Yhdistyksen vuosikokous 2023

Vuosikokous pidettiin 1.4.2023 ravintola Mero-Himalissa Helsingissä. Puheenjohtajana toimi Sauli Kosonen ja sihteerinä Tapio Tyllilä. Maukkaan lounaan jälkeen käytiin tutustumassa Outdoor Expo-messuihin.

Yhdistyksen kunniakirjoilla palkittiin Jyrki Ranta-aho Traficomista ja Jorma Sajaniemi Joensuun Kauhojista. He ovat koonneet vuosikymmeniä pyyteettömästi tietoja vesistöistä kaikkien vesillä liikkuvien käytettäväksi.

Yhdistyksen puheenjohtajaksi valittiin Pertti Karttunen, ja hallituksen jäseniksi Pekka Tyllilä, Veli-Matti Lehtonen ja Jukka Mäkelä. Hallituksen muina jäseninä jatkavat toista kauttaan Oula-Matti Peltonen, Jonne Salonen, Tapio Tyllilä, Juhani Vainio ja Valtteri Welin. Toiminnantarkastajaksi valittiin Janne Lehtinen ja varatoiminnantarkastajaksi Matti Rehtola.

Vuonna 2022 yhdistys täytti 10 vuotta ja suomalainen melontaohjaajien ja -oppaiden koulutusjärjestelmä 25 vuotta! Yhdistys on kouluttanut kymmenen vuoden aikana yli 600 ohjaajaa, yli 30 opasta ja lähes 10 kouluttajaa. Vaikuttavuus melontaturvallisuuteen on ollut suuri, kun lasketaan jokaisen ohjaajan/oppaan pitäneen ainakin yhden ellei useampia kursseja ja retkiä. Kokonaisuudessaan suomalaisessa järjestelmässämme on kouluttautunut lähes 3500 ohjaaja ja opasta.

Tämän vuoden aikana jatketaan hyvää yhteistyötä viranomaisten ja melontaan vaikuttavien yhteisöjen kanssa. Kehitetään jäsenten käyttöön tarkoitettujen opetusmateriaalien ja retkeilyreittien ohjeiden saatavuutta sekä tiedottamista. Päivitetään opetus- ja koemateriaaleja. Tapaamisista tiedotetaan sähköposteilla, verkkosivujen kalenterissa sekä uutisissa. Verkkosivujen kalenteriin on jo alkanut tulla kurssi- ja tapaamistietoja.

Kokouksessa päätettiin pitää liittymismaksu 0 € ja jäsenmaksu 10 €. Jäsenille on lähetetty postia, mutta tässä vielä varmuudeksi tilinro

FI12 8800 0710 4681 12, Sampo Pankki. Muista laittaa maksuun viestiksi nimesi, niin voimme parhaiten ylläpitää jäsentietoja.

Yhteistyöterveisin
Melontakouluttajien hallitus