Kesän tapaamisia ja koulutuksia

Lisätty 22.06.2020

Kesän aikana meillä on kaksi jäsentapaamista: Hossa ja Murole. Yhdistyksen järjestämänä koulutuksena on oppaan avovesiosio Kotkassa ja koskiopaskurssi Lieksassa.

Kesän jäsentapaamiset

Hossa

Suomen Melontakouluttajien jäsentapaaminen Suomussalmen Hossassa 4. - 6.9.2020

Viikonlopun jäsentapaaminen luonnon ja Kansallispuiston helmassa toteutetaan em. viikonloppuna. Paikalle voi tulla jo perjantaina. Iltaohjelmassa on tutustuminen, luontoaktiviteetteja kuten fatbikepyöräilyä, melontaa, nuotioon tuijottelua sekä sauna.

Tukikohtana toimii Kainuun Luontoretket https://www.kainuunluontoretket.fi/ Tutustu jo ennakkoon kohteeseen ja kesän aikana vaikka käyt jo paikan päällä. Hossan vesistöt ovat melontaan todella hienot. Isäntänämme toimii erä- ja luonto-opas Timo Kaikkonen, Suomen Melontakouluttajat ry:n jäsen.

Varsinainen retkipäivä, lauantai 5.9., vietetään osin Kansallispuiston vesistöissä leppoisan meloskelun ja turinoiden parissa. Maastolounas nautitaan retken aikana. Keskustellaan ajankohtaisista melonta-asioista sekä suunnitellaan jo hieman tulevia toimintoja. Illalla jälleen saunotaan ja tuijotetaan nuotioon.

Sunnuntai 6.9. aamupäivällä puretaan tapaamisen antia, kirjaillaan pääasioita ja ideoita ylös sekä reippaillaan luonnossa ennen päätöslounasta.

Yhdistys tarjoaa jäsenistöllemme yhteisruokailut, perjantain iltapalan, lauantain aamupalan sekä retkilounastarpeet ja päivällis/iltapalan retkeltä paluun aikataulun mukaan. Sunnuntain aamupala sekä päätöslounas kuuluvat myös pakettiin. Ottakaa mukaan myös omia välipalatarpeita.

Yhteismajoitukset sekä muut tarkemmat järjestelyt kartoitetaan kesän aikana sekä ilmoittautumisen yhteydessä. Ilmoittautuminen 21.8. mennessä yhdistyksen sähköpostiin.

Tukikohdasta on saatavilla jonkin verran melontakalustoa, mutta omien retkimelontavarusteiden mukaanottoa suositellaan. Omia maastopyöriä/fatbikeja kannattaa myös ottaa mikäli sellaisia on. Tutustutaan myös näiden ominaisuuksiin sekä käyttöön. Timolla on laadukkaita sähköavusteisia Fatbikeja.

Murole

Suuren suosion viime kerralla (2013) saavuttanut avokanoottitaitoihin keskittyvä koulutus kaikille jäsenille pidetään Muroleessa 18.-20.9.2020. C2-kalustolla koulutetaan taitotestiasiat ja koulutusta voi hyödyntää niin taitotestiin valmentavan kurssin mallina kuin taitotestiin ja ohjaajakoulutuksen järjestämiseen avokanoottiversiona. Lisäksi koulutuksessa päästään testaamaan suurkanootteja virtaavassa vedessä ja samoja perus-C2 tekniikoita soveltaen. Koulutustapahtuma on samalla jäsentapaaminen.

Tilaisuus on Suomen Melontakouluttajat ry:n jäsenpalveluna ilmainen osallistuville, ja Melontakouluttajat tarjoaa myös lattiamajoituksen Murolen kyläkoululla (tilan vuokraajan taholta käytettävissä patjoja. Itsellä kannattaa olla mukana makuualusta ja makuupussi) sekä viikonlopun ohjelmaan merkityt ateria-, aamupala- ja iltapala-ainekset. Kukin osallistuja vastaa itse matkakuluistaan.

Tarkempi ohjelma lähetetään ilmoittautuneille. Ilmoittautuminen viimeistään viikkoa ennen kurssia (10.9.) Pekka Tyllilälle sähköpostilla hikingtravel@hikingtravelhit.fi

Tervetuloa melomaan kuulakkaaseen syksyyn!

Koulutuksia

Koskiopaskurssi, Lieksa

Aika: 14.-16.8.2020. Teoriaosuus järjestetään osin etäopintoina ennen käytännön osuutta.

Kouluttajat: Weltsu Lehtonen, Pertti Karttunen ja Ola Peltonen

Vaatimukset: toiminut oppaana väh 2v, toimintaselvitys, hyvät taidot ja tiedot III lk koskessa, kurssilla suoritetaan taitotesti 4

Kurssin sisältö: http://suomenmelontakouluttajat.fi/data/documents/SMK-Koulutusrunko-20180817.pdf

Hinta: 190 €, Suomen Melontakouluttajat ry:n jäsenet saavat kurssihinnasta 20% alennuksen. Hinta sisältää koulutuksen ja materiaalin.

Lisätietoja ja ilmoittautumiset 12.7.2020 mennessäsuomen.melontakouluttajat@gmail.com

Avovesiopaskurssi, Kotka

28 – 30. elo 2020

Kouluttajat: Jonne Salonen ja Valtteri Welin

Vaatimukset: Toiminut melontaohjaajana vähintään 1 vuoden ja 100 h, suunnitellut ja johtanut vähintään kaksi 3 vrk:n retkeä (tai koulutusleiriä), toimintaselvitys, hyvä melontataito kajakilla tai avokanootilla.

Kurssi sisältää avovesiosion, joten kurssin hyväksytysti suorittanut saa avovesiopaspätevyyden. Vaatimuksissa mainittuja asioita voi täydentää kurssin jälkeen. Melontataitotesti 2 suoritetaan kurssin aikana (sisältää avovesiosuuden).

Sisältö: Kurssi toteutetaan Suomen Melontakouluttajat ry:n järjestelmän mukaisesti. Koulutus on retkimuotoinen. Lähtö- ja paluupaikkana toimii Kotka ja koulutusmiljöönä upeat itäisen Suomenlahden maisemat.

Hinta: 199€, Suomen Melontakouluttajat ry:n jäsenet saavat kurssihinnasta 20% alennuksen. Hinta sisältää koulutuksen ja materiaalin. Mahdollisesta vuokrakalustosta kannattaa sopia erikseen.

Lisätietoja ja ilmoittautumiset: jonne.salonen@gmail.com Jonne Salonen puh. 0400 628896

Kesän tapaamisia ja koulutuksia